الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

هر فردي كه ممنوع الخروج باشد، مجاز به خروج از كشور از تمامي مرزها نيست. اگر شخصي ممنوع الخروج شود به وي اطلاع داده نخواهد شد و فرد هنگامي به ممنوع الخروجي خود پي مي برد كه براي يك سفر خارجي به فرودگاه مي رود. بنابراين كساني كه به ممنوع الخروجي خود مشكوك مي باشند بايد پيش از اقدام به برنامه ريزي براي سفر، اطمينان پيدا كنند كه آيا اجازه خارج شدن از كشور را دارند يا خير و سپس اقدام به خريد بليط هواپيما نمايند.وبسايت خبري افكار نيوز هم در اين راستا و براي سهولت در انتخاب بهترين سيستم رزرواسيون بليط هواپيما براي شما عزيزان مطلبي را با عنوان (بهترين و ارزان ترين سامانه خريد بليط هواپيما و تور استانبول)، منتشر كرده كه با كليك به روي همين عنوان مي توانيد بهترين سيستم رزرواسيون بليط هواپيما را پيدا و سفري خوب را تجربه كنيد. در اين مطلب نيز اطلاعاتي را در اختيار شما عزيزان مي گذاريم تا بتوانيد از ممنوع الخروجي خود آگاه شويد. با ما همراه باشيد.

پاسپورت، پول و كارت بانكي قفل شده

چطور به ممنوع الخروجي خود پي ببريم

همانگونه كه در بالا ذكر كرديم بعد از اعمال ممنوع الخروجي در سابقه يك فرد، اين حكم به او گفته نمي شود و افراد در زمان سفرهاي خارجي از اينكه ممنوع الخروج هستند يا نه آگاه نبوده و تمام اقدامات و برنامه ريزي هاي سفر را انجام مي دهند، اما در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجي خود مي شوند. براي پيشگيري از اين مشكل، اگر به ممنوع الخروجي خود مشكوك هستيد به اداره گذرنامه رفته و با ارائه اصل پاسپورت از ممنوع الخروج بودن يا نبودن خود آگاه شويد. البته مراجعه به اداره گذرنامه تنها يك راه است و راه ديگر استعلام ممنوع الخروجي از طريق اينترنت مي باشد. از تيرماه سال ۹۷ سازمان ثبت اسناد و املاك كشور سامانه اي را به منظور استعلام ممنوع الخروجي به صورت انلاين راه اندازي كرده است. براي اين كار با مراجعه به وبسايت زير (سامانه استعلام ممنوع الخروجي اجراي اسناد رسمي) و وارد كردن كد ملي، وضعيت ممنوع الخروجي خود را بررسي نمائيد.

  • توجه: حتما بايد با آي پي ايران وارد اين سايت شويد

چه افرادي ممنوع الخروج مي شوند و حكم ممنوع الخروجي چگونه لغو مي شود

طبق ماده ۱۷ قانون گذرنامه، دولت طبق ضوابط و مقرراتي كه در آئين نامه مشخص مي‌شود از صادر كردن گذرنامه و خروج برخي افراد جلوگيري به عمل آورد. با استناد به اين ماده دولت مجاز است تا بنا به تقاضاي طلبكار مانع خروج بدهكاران اجرايي از كشور تا زماني كه بدهكار بتواند بدهي خود را پرداخت و يا رضايت طلبكار را بگيرد. طبق ماده ۱۳۳ قانون آئين دادرسي كيفري بسته به اهميت و علت جرم، دادگاه مي ‌تواند از خروج متهم از كشور جلوگيري كرده و فرد را ممنوع الخروج كند. زمان اعتبار اين حكم شش ماهه مي باشد اما درصورتيكه از نظر دادگاه نياز باشد مي تواند آن را هر شش ماه يكبار تمديد كند. بعد از ابلاغ اين حكم فرد ممنوع الخروج تا ۲۰ روز زمان دارد تا در دادگاه تجديد نظر استان مربوطه اعتراض خود را وارد كند.

چكش و كتاب قانون

ممنوع الخروجي گريبان گير چه كساني است

پنج گروه براي خروج از مرزهاي كشور با مشكل روبرو مي شوند. اين گروه ها، بدهكاران قطعي مالياتي، بدهكاراني كه به دليل حكم قطعي دادگاه يا صدور اجرائيه در اجراي ثبت سازمان ثبت اسناد و املاك، بدهكار شناخته شده اند، افرادي كه در خارج از كشور با دلايلي مثل تكدي گري، ولگردي، سرقت، كلاهبرداري و هرعنوان ديگري داراي سوء شهرت هستند، كساني كه سفرشان به خارج از كشور به تشخيص مقامات قضايي مغاير با مصالح جمهوري اسلامي ايران است و به دليل اعلام كتبي مقامات قصايي نمي توانند از كشور خارج شوند و افرادي كه دريافت پاسپورت و خروج از كشور آنها به اراده فرد ديگري مانند (پدر، شوهر و…) وابسته است، مي باشند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: راهنماي سفر، ،
موضوع:
[ ۲ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۲۴:۰۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :