الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

ماسال از شهرهاي فوق العاده زيباي گيلان مي باشد كه در كنار كوه‌هاي تالش قرار گرفته است. طبيعت بكر ماسال و ييلاقات سرسبز آن تنها يكي از دلايل توجه طبيعت ‌گردان به اين منطقه مي باشد. از طرفي اقيانوس ابري در اين منطقه پديده زيبايي است كه راه رفتن بر روي ابرها را از يك روياي زيبا به واقعيت تبديل مي ‌كند. همچنين جاذبه ‌هاي دست ‌نخورده طبيعي و رودخانه و غارهاي اين منطقه موجب شهرت ماسال شده است.

تماشاي اقيانوسي از مه در ماسال

جغرافياي ماسال

شهرستان ماسال در50 كيلومتري شهر رشت قرار دارد اين شهرستان از سمت شمال به شهرستان رضوانشهر، از شرق به شهرستان‌هاي فومن و صومعه سرا، از جنوب و غرب به شهرستان خلخال و استان اردبيل محدود مي‌شود. اين شهرستان با مساحتي بالغ بر 622 كيلومترمربع  و با داشتن 2 شهر و 2 بخش و 4 دهستان به نام‌هاي ماسال،  طاس‌كوه، شاندرمن و شيخ نشين، نزديك به 50 هزار نفر جمعيت دارد.

ديدني هاي ماسال

آبشارهاي متعدد و غارهاي زيباي اين شهرستان را مي‌توان از جاذبه‌هاي گردشكري ماسال نام برد؛ آبشارهايي همچون آبشار ويوز در مجاورت منطقه ييلاقي النزه در شاندرمن، آبشار خون، آبشار تولي نساء و آبشار از مهم‌ترين و ديدني‌ترين مناطق ماسال هستند كه ديدن اين مناظر روحي تازه را به زندگي انسان مي بخشد.

ايرانگردي را با الفباي سفر تجربه كنيد

جزيره كيش، مرواريد خليج فارس

گردشي در خانه ابدي ارامنه در مشهد مقدس

ماسال گيلان

روستاي اولسبلنگاه

براي تماشاي يكي از بكرترين نقاط ايران يا ماسال به روستاي اولسبلنگاه برويد كه تقريبا در ۲۵ كيلومتري جنوب اين شهرستان و در ارتفاعات ۱۸۰۰ متري از سطح دريا قرار دارد به غير از هتل تازه تازي كه در آن ساخته شده ساير خانه ها چوبي هستند و هرچند كه كه اجازه ساخت و ساز هم در اين منطقه وجود ندارد. قدم زدن در مراتع ييلاق يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه هر فردي مي تواند در اين منطقه انجام دهد. اگر در فصل مناسب هم به اين روستا سفر كنيد شاهد اقيانوسي از مه خواهيد بود.

ماسال، بهشتي در ايران

پارك جنگلي ريزمندان در شهر زيباي ماسال

در ماسال جاذبه هاي ديدني و گردشگري فراواني وجود دارد. پارك جنگي ريزمندان نيز از ديدني هاي اين شهرستان به شمار مي رود كه وسعتي به اندازه ۲۰۰ هكتار را دارا مي باشد و در آن تمامي امكانات و تجهيزات لازم براي مسافران نيز احداث شده است. قدم زدن در اين پارك يك حال و هواي متفاوتي در شما بوجود مي آورد. طبيعتي را از نزديك خواهيد ديد كه در هيچ كجاي دنيا مشابه ان وجود ندارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۸:۰۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :