الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

همه ما براي شادي و تفريح در سفر آن‌هم در فصل گرم تابستان برنامه‌ريزي مي‌كنيم. در واقع با شروع تابستان تعداد افرادي كه به سفر مي‌روند بيشتر مي‌شود و شروع تابستان و فصل گرمابه معني شروع تفريحات تابستاني و فضاهاي باز و پرطراوت است.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام الفباتور، اما براي داشتن سفري پر از شادي و آرامش و گشت‌وگذار شهر چه‌كارهايي را مي‌توان انجام داد؟ ما در اين سفر فعاليت‌هايي كالري‌سوز و هم بسيار سرگرم‌كننده عمومي و ارزان‌تر را، به شما معرفي مي‌كنيم. شادي و خنده به همراه استراحت از واجبات زندگي هر شخصي بايد باشد. اميدواريم با تفريحات زير پرانرژي‌تر از سفر برگرديد و خود را براي سفر بعدي آماده كنيد. به پارك‌هاي شگفتي‌آور و مشهور سري بزنيم.

پارك اميرگان استانبول- Emirgan Park

اگر به عطر گل‌ها و رنگ‌هاي زيبا و طراوت در روز اهميت مي‌دهيد اين پارك كه يك پارك تاريخي مي‌باشد در كنار تنگه بسفر واقع شده است. علت شهرت اين پارك به خاطر داشتن گل‌هاي لاله‌ي فراوان است كه جشنواره گل لاله در ماه آوريل در اين پارك برپا مي‌شود. در اواسط قرن شانزدهم اين پارك به صدراعظم نيسانجي فريدون بي هديه داده شد و بعدها نام او را بر اين پارك نهادند. در قرن هفدهم سلطان مراد چهارم تمام املاك را به فرمانده صفوي اهدا كرد. در حدود سال ۱۸۶۰ خديوا اسماعيل پاشا فرمانرواي عثماني سه عمارت به رنگ‌هاي زرد، صورتي و سفيد در اين پارك احداث كرد. در تور استانبول گذر متفاوتي در اين فضا خواهيم داشت.

عمارت زرد رنگ: عمارت چوبي بزرگي است و به سمت بسفر در مركز پارك بوده و داراي ويژگي‌هاي معماري عثماني است و داراي دكوراسيون داخلي بسيار زيبايي است. در گذشته اين عمارت به‌عنوان مهمان‌خانه استفاده مي‌شد. تزئينات سقف و ديوارها كار معمار دربار، «ساركيس بايلان» است. سقف‌ها با رنگ روغن، به شكل گل نقاشي شده‌اند و كنده‌كاري‌هاي برجسته‌اي دارند. درب‌ها و پنجره‌ها مانند تزئينات داخلي به رنگ روشن هستند و شكوه آن را به نمايش مي‌گذارد. در شمال شرقي اين عمارت يك تالاب واقع شده است.

آدرس پارك اميرگان: Emirgan Korusu Emirgan, Sariyer, Istanbul, Turkey

پارك آتاتورك آنتاليا

پارك آتاتورك با موقعيت مكاني فوق‌العاده بين درياي مديترانه و كوه‌هاي توروس، طرفداران بسيار زيادي پيدا كرده است و بسياري از گردشگران آنتاليا را به خود جذب مي‌كند. در اين پارك بي‌نظير تعدادي رستوران و كافه نيز وجود دارد، به همين جهت بازديدكنندگان مي‌توانند ساعات بسيار خوشي را در اين پارك بگذرانند. فضاي پارك به نحوي است كه گردشگران به اوج آرامش و لذت برسند. محيطي آرام درعين‌حال بسيار زيبا كه براي پياده‌روي مناسب است. همچنين براي نشستن و ريلكس كردن نيز مكان مهيج و شگفت‌آوري است. مي‌توانيد چند ساعتي را در پارك سپري كنيد و آرامشي بي‌مثال را تجربه كنيد، چاي يا قهوه بنوشيد و از طبيعت فوق‌العاده نهايت لذت را ببريد. رستوران‌هاي پارك آتاتورك آنتاليا به نحوي است كه گردشگران تور آنتاليا با هر سليقه‌اي مي‌توانند غذاهاي لذيذي نوش جان كنند. با توجه به آب‌وهواي گرم و مرطوب آنتاليا مي‌توان گفت كه در پارك آتاتورك آب‌وهوايي خنك را مي‌توانيد تجربه كنيد، دليل آن وجود درختان بسيار زياد و طبيعت سرسبز است كه در داخل محيط سايه ايجاد مي‌كند و باعث دل‌چسب شدن بيش از اندازه هوا در اين فضا مي‌شود.

اگر علاقه به ورزش داريد، بهترين محيطي كه مي‌توانيد از ورزش كردن لذت ببريد. دوچرخه‌اي اجاره كنيد و به دل طبيعت برويد و ركاب بزنيد. يكي از بهترين پارك‌هاي موجود در آنتاليا را از دست ندهيد.

پارك ودنخا در روسيه

پارك زيبا و بزرگ ودنخا، در شمال شرقي مسكو و در نزديكي مترويي به همين نام قرار دارد. معماري ودنخا كه مجموعه ساختمان‌ها و مجسمه‌ها و سالن‌ها را دربرمي‌گيرد، بسيار زيباست. درياچه مصنوعي، ميدان ويژه نمايش و مسابقه حيوانات اهلي، چند شهربازي و گلخانه و … از ديدني‌هاي ديگر اين پارك هستند. اين پارك را مي‌توان يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري روسيه در تور روسيه ناميد.

در سال ۱۹۵۹ اين نمايشگاه از انحصار محصولات كشاورزي خارج شد و به‌تمامي محصولات توليدي اختصاص يافت. هر يك از جمهوري‌هاي شوروي سابق براي خود سالن مخصوص داشتند. ودنخا داراي ساختمان‌ها، مجسمه‌ها و ديگر نمودهاي معماري بسيار زيبا است. محوطه نمايشگاه آن‌قدر بزرگ است كه تماشاي تمام بخش‌ها در يك روز ميسر نيست. درياچه مصنوعي، ميدان ويژه نمايش و مسابقه حيوانات اهلي، چند شهربازي، گلخانه و … از ديگر ديدني‌هاي اين محل است. در بسياري از جشن‌ها و روزهاي شادي در اين محل مراسم متعددي برگزار مي‌شود. امروزه اين نمايشگاه به بازاري براي عرضه كالا و يا به‌عبارتي‌ديگر نمايشگاه دستاوردها و بازار محصولات خارجي و داخلي تبديل شده است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: استانبول، آنتاليا، روسيه،
موضوع:
[ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۰:۳۵ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :