الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

پارك مينياتورك استانبول موزه اي در فضاي باز با ميني سازه هايي از بيش از 3.000 سال تاريخ است. در اين مجموعه مي توانيد ساختمان هايي را از آناتولي (آسياي صغير، هم اكنون محدوده آسيايي جمهوري تركيه)، استانبول و آن چيزي كه قبلا قلمرو عثماني (عربستان سعودي، مصر، روماني، بوسني و هرزگوين و ...) بود، با كوچكترين جزئيات پيدا كنيد. فضاي سبز پارك اكثر محوطه موزه را تشكيل مي دهد و وسعت آن به 40.000 متر مربع مي رسد. يك رستوران كه بتوانيد چيزي ميل كرده و كمي استراحت كنيد، يك زمين بازي براي كودكان، پاركينگ و فضاي 15000 متر مربعي از سازه هاي مينياتوري نيز در اينجا وجود دارد. از آنجا كه اين يكي از جاذبه هاي گردشگري استانبول در فضاي آزاد است، تابستان زماني است كه بيشترين تعداد بازديد كنندگان از گردشگران تور استانبول به آنجا خواهند رفت.

موزه مينياتوري مينياتورك استانبول

ساخت و ساز و تاريخ پارك مينياتوري استانبول

اين موزه از پارك هاي مشابه در آمستردام و لندن الهام گرفته شده است. كميته اي از تركيه به تحقيقات گسترده اي در مورد پارك هاي هواي آزاد موجود در خارج از كشور پرداخته و به طرحي بي نظير براي كشور تركيه رسيدند. چهارچوب زماني تاريخي انتخاب شده براي بناهاي مينياتوري در مينياتورك استانبول بيش از 3000 سال گذشته مي باشد و در آن مدل هايي از دوران باستان، امپراتوري روم، امپراتوري بيزانس و امپراتوري عثماني نشان داده شده و ساخت اين پارك در ژوئن 2001 آغاز و در مه 2003 براي بازديد كنندگان كاملا آماده بود و ساخت آن تنها 22 ماه زمان برد. مينياتورك سريعترين پارك مينياتوري ساخته شده در تاريخ مدرن است.

موزه مينياتوري مينياتورك استانبول

مدلها و ساختارهاي پارك مينياتورك استانبول

اين پارك يك كميته تاريخي دارد كه تصميم مي گيرد چه ساختارهاي معماري در موزه ارائه شود. يك مجموعه كاملا ماهر از معماران و طراحان و همچنين نرم افزارهاي مدرن لازم است تا بازنگري مفصلي از هر ساخت و ساز انجام شود. در كل 13 كارگاه هم در استانبول و هم در خارج از آن وجود دارد كه اين ساختمانهاي كوچك را ساخته و مي سازند. مقياس استاندارد جهاني كه براي مدولاسيون ميني سايت ها استفاده مي شود 1/25 مي باشد و ساختن يك مدل بزرگ به طور متوسط 7-8 ماه زمان مي برد اما مدل هاي كوچكتر سريعتر ساخته مي شوند و مي توانند در 20 روز تا 1 ماه طول ساخته شوند. از آنجا كه ميني سازه ها در زير آسمان و در هواي آزاد قرار مي گيرند، براي ساخت آنها از يك ماده ويژه استفاده مي شود.

مسجد اياصوفيه استانبول در پارك مينياتوري مينياتورك استانبول

موزه كريستالي استانبول در مينياتورك

يك تصوير سه بعدي در فضاي كريستالي روشي متفاوت براي ديدن جاذبه هاي گردشگري استانبول است. براي طراحي يك تصوير سه بعدي جهت ساخت اين بناها از ليزر استفاده مي شود. تاكنون 16 قطعه ساخته شده كريستالي در اين موزه قرار داده شده است. در تور تركيه از اين روش متفاوت براي ديدن مكانهاي موردعلاقه خود در يك فضاي تاريك و عاشقانه لذت ببريد.

پل كريستالي نورپردازي شده در موزه كريستالي استانبول

موزه پيروزي پانوراما استانبول

كمپين گاليپولي در طول جنگ جهاني اول در اين موزه پانوراما به تصوير كشيده شده است. اين مجموعه به منظور به تصوير كشاندن روز نبرد در Chanakkale و براي حفظ تاريخ بازگشايي شده و شروع به فعاليت كرده است. اين مجموعه مجهز به جلوه هاي صوتي و نور است و بازديدكننده مي تواند خود را در محيطي از آن روزهاي دشوار پيدا كند. سه مدل از سربازان و افراد عادي، بازديد كنندگان را در جو سال 1915 هنگامي كه نبرد رخ داده است، قرار مي دهد. همچنين در همين تالار نمايشگاهي با عكس هايي از آتاتورك (بنيانگذار جمهوري تركيه) و گفته هاي معروف وي برگزار مي شود.
راهنماي صوتي به 9 زبان در موزه موجود است.
براي بازديد از كل موزه 1.5 تا 2 ساعت زمان نياز داريد اما آماده گذراندن يك روز كامل در آنجا باشيد.

موزه پيروزي استانبول

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۷:۲۷ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :