الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

هند هفتمين كشور بزرگ جهان است كه از كوههاي مرتفع هيماليا تا مناطق سرسبز گرمسيري كرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه هاي كوير تار امتداد دارد. بيش از يك ميليارد نفر از ساكنان آن به دو هزار گروه قومي تقسيم مي شوند و به بيش از 200 زبان مختلف صحبت مي كنند كه اين مقدار با اندازه و جمعيت خود هند نيز مطابقت دارد. هند تقريبا از تعداد بي پاياني از فرهنگ ها، مناظر، بناهاي تاريخي و مكان هاي گوناگوني براي گشت و گذار با تور هند برخوردار است. از بين ويرانه هاي باستاني، سازه هاي مذهبي جذاب، شهرهاي عجيب و غريب و منظره هاي متنوع، مجموعه بي نظيري از جاذبه هاي گردشگري هند وجود دارد كه هرگز از هيبت و تعداد بازديد كنندگان آن كاسته نمي شود. براي آشنايي با آن دسته از جاذبه هاي گردشگري ناشناخته هند كه كمتر كسي در سفر به هند از آن ها آگاه است، با ما همراه باشيد.

جاذبه هاي گردشگري هندوستان

جزيره هاولوك، بزرگترين مجمع الجزاير ريچي

اكوتوريسم در جزيره هاولوك، بزرگترين جزيره در مجمع الجزاير ريچي در جزاير اندامان، بسيار ديدني است. اگرچه به اندازه ساير جزاير آسيا شلوغ نيست، اما با برخورداري جزيره هاولوك از سواحل عالي، فضاي بي نظير و فرصت غواصي، تعداد بازديد كنندگان آن در حال افزايش است. بهترين زمان براي بازديد از اين جزيره زيبا از اواسط ژانويه تا اواسط ماه مه است كه هوايي آفتابي و درياهاي آرام تر در انتظار گردشگراني مي باشند كه بعد از خريد بليط هواپيما دهلي به كشور هند سفر كرده و خود را به اين جزيره زيبا مي رسانند. ساحل Redhanagar در اين مكان يكي از بهترين سواحل آسيا محسوب مي شود.

فيل در حال آب تني در ساحل جزيره هاولوك در هند

بازديد از حيوانات وحشي در پارك ملي بندهاوگار

ديدن حيوانات وحشي در زيستگاه آن براي بسياري از مسافران هدفي پر از شور و هيجان است كه بازديد از پارك ملي بندهاوگار آنها را به هدفشان مي رساند. يكي از محبوب ترين پارك هاي ملي هند، بندهاوگار بهترين فرصت براي ديدن پلنگ ها، گوزن ها، خرسها، كفتارها و گرگهاي هندي را فراهم مي كند، اما ببرهاي بنگال به طور قطع جزء ستاره هاي اين منطقه هستند كه  البته تنها 10 درصد از بازديد كنندگان ممكن است يكي از آن ها را ببينند. بهترين زمان براي ديدن حيوانات وحشي در اينجا صبح زود يا بعدازظهر است.

ببر بنگال در پارك ملي بندهاوگار هند

معبد راناك پور با مدت ساخت پنجاه ساله

معبد راناك پور يك معبد با شكوه و بسيار تزئيني است و به خاطر داشتن هنر و معماري بي نظيرش بسيار مشهور است و جزء بهترين معبدهاي جهان محسوب مي شود. ساخت اين معبد بيش از 50 سال زمان برده است. معبد راناك پور يكي از بزرگترين معابد هندوستان، داراي 29 سالن و 80 گنبد است و با دربرداشتن 1،444 ستون در دل خود معروفيت زيادي دارد. در بالاي هر گنبد مجسمه هاي خدايان وجود دارد و در طراحي آن از حكاكي هاي بسيار پيچيده و برجسته اي استفاده شده است.

معبد راناك پور در هندوستان

قلعه مهرانگار، قلعه اي معروف در جودپور

قلعه مهرانگار يكي از برجهاي برجاي مانده از يكي از بزرگترين قلعه هاي هند است كه در بالاي تپه اي مشرف به جودپور قرار دارد. در اواسط قرن 15 به عنوان يك مكانيسم دفاعي ساخته شده است و گردشگران هنوز هم اثر توپ را مي توانند روي يكي از هفت دروازه ورودي مشاهده كنند. در داخل كاخ هاي زيبا و تزئين شده قدم بزنيد و از معماري باشكوه آن لذت ببريد. موزه اين قلعه داراي مجموعه اي عالي از كاخهاي كوچك، آلات موسيقي، گهواره هاي سلطنتي و لباس هاي زينتي است. مسيرهاي شيب دار، كه يك توپ قديمي را در خود جاي داده اند، منظره هاي باشكوهي از جودپور را به گردشگران ارائه مي دهد.

قلعه مهرانگار در جودپور هند

معبد ميناكشي امان (Meenakshi Amman Temple)

معبد ميناكشي امان (Meenakshi Amman Temple) يك معبد چشمگير هندو است كه به قرن ششم بر مي گردد، هرچند اكثر ساختار فعلي اين معبد هزار سال بعد ساخته شده است. معبد ميناكشي امان (Meenakshi Amman Temple) در رودخانه وايگاي واقع شده است و مهمترين معبد مادوراي و خود شهري 2500 ساله مي باشد. حكاكي هاي پيچيده در داخل و خارج معبد بسيار شگفت انگيزند. معبد ميناكشي امان (Meenakshi Amman Temple) در مجموع 14 برج دارد كه هركدام به يك خداي يا شخص اختصاص داده شده است. حدود 33000 مجسمه و همچنين نقاشي هاي غني و بسيار زيبا را مي توان در اين مجموعه معابد يافت.

معبد ميناكشي امان هند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جاذبه هاي گردشگري، هند،
موضوع:
[ ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۱۵ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :