الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

استانبول يكي از كلانشهرهاي بزرگ جهان و پرطرفدارترين شهر توريستي مي باشد و بسياري از بهترين جاذبه هاي گردشگري را در خود جاي داده است. اگرچه اكثر جاذبه هاي گردشگري استانبول در مناطق قديمي شهر و يا در نزديكي آن قرار دارند، اما مكان هاي ديگري در ساير نقاط استانبول وجود دارد كه مي توان براي گردش و تفريح به آنجا رفت. براي آشنايي با بهترين جاذبه هاي گردشگري استانبول با ما همراه باشيد.

جاذبه هاي گردشگري استانبول

آب انبار باسيليكا استانبول

آب انبار باسيليكا استانبول يكي از شگفت آورترين جاذبه هاي گردشگري استانبول مي باشد. اين تالار بزرگ زيرزميني مانند يك كاخ با شكوه، با پشتيباني 336 ستون در 12 رديف، حجم زيادي آب را براي امپراتوران بيزانس ذخيره مي كرده است. اين پروژه توسط كنستانتين كبير آغاز شد اما در قرن ششم به وسيله امپراتور جاستينيان به پايان رسيد. بسياري از ستون هاي مورد استفاده در اين بنا مرمت شده و داراي حكاكي هاي بسيار زيادي مي باشند. مشهورترين حكاكي تزئينات در ستون هاي آب انبار باسيليكا استانبول، پايه هاي ستوني است كه در گوشه شمال غربي به سنگ هاي مدوسا معروف هستند و حكاكي سر مدوزا مي باشند.

ستون هاي نورپردازي شده آب انبار باسيليكا استانبول

بازار بزرگ استانبول (كاپالي چارشي)

گشت و گذار در استانبول براي برخي از گردشگراني كه با خريد بليط هواپيما استانبول به اين شهر سفر كرده اند، در حد رفتن به موزه ها و جاذبه هاي تاريخي استانبول است، اما بازار بزرگ استانبول جايي است كه همه گردشگران را به خود جذب مي كند. اين بازار گسترده سرپوشيده در واقع اولين مركز خريد جهان است كه كل يك منطقه شهري را در برگرفته و در بين ديوارهاي ضخيم مسجد نور عثمانيه و مسجد بياضيت قرار گرفته است. مسجد بيضيت (ساخته شده در سال 1498-1505) خود محل توديس تئودوسيوس اول مي باشد و داراي معماري الهام گرفته از ايا صوفيه است.

چراغ هاي آويزان شده در بازار بزرگ استانبول

بازار ادويه استانبول

بازار ادويه جات استانبول مكاني مي باشد كه لوكوم (ادويه تركيه اي)، ميوه خشك، آجيل، گياهان دارويي و بسياري از ادويه جاتي را كه به غذاي شما طعمي خاص مي بخشند را فراهم كرده است. بخش عمده اي از هزينه ساخت بازار ادويه جات استانبول از مالياتي است كه دولت عثماني براي محصولات مصري گرفته است و به همين دليل نام آن را بازار مصري نيز مي نامند. بازار ادويه استانبول يكي از محبوب ترين تفريحات و گشت و گذاري است كه مي توان در استانبول داشت. درست در ورودي اصلي بازار ادويه جات استانبول، بناي با شكوه مسجد جديد واقع شده است كه ساخت آن در سال 1615 آغاز و 1663 به پايان رسيد كه براي استانبول جديد است.

ادويه جات مختلف در جلوي يك مغازه ادويه فروشي در بازار ادويه جات استانبول

نمونه كوچك مسجد ايا صوفيه

قبل از اينكه امپراطور جاستينيان بناي بزرگ مسجد اياصوفيه را بنا كند، براي آزمايش ساختار و كاربري اين بنا ابتدا يك نمونه مينياتوري از آن را ساخته است. نام اصلي اين بنا كليساي سرگيوس و باچوس بود، اما شباهت هاي آشكار معماري آن با اياصوفيه باعث شد كه لقب اياصوفيه كوچك به عنوان نام رسمي ساختمان تبديل شود. اين كليسا در دوره عثماني به يك مسجد تبديل شد و امروزه همچنان به عنوان يك مسجد كوچك فعاليت مي كند. اگرچه تناسبات آن به اندازه ساير جاذبه هاي گردشگري استانبول با شكوه نيست، اما اين بنا به زيبايي مرمت شده است و ارزش ديدن دارد. بيرون آمدن از هتل هاي استانبول، رفتن به محله اي كه مسجد اياصوفيه كوچك در آن بنا شده و قدم زدن در كوچه هاي باريك مملو از ساختمانهاي بلند عثماني كه بعضي از آنها با احتياط بازسازي شده اند و برخي ديگر در حال نابودي هستند، يك آرامش از سلطان المهمت را به گردشگران تور استانبول منتقل مي كند.

مسجد اياصوفيه كوچك، نمونه اي كوچك از مسجد اياصوفيه

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۵:۵۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :