الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

براي خريد كردن در استانبول بازارهاي سر باز و سربسته قديمي زيادي وجود دارد.خود را در بازار ادويه استانبول كه در آن عطر ميوه، چاي و ادويه از هر گوشه و كناري به مشام ميرسد تصور كنيد يا در بازار عتيقه فريكوي كه اشياي قديمي به فروش مي رسد گشت بزنيد. الفباي سفر تعدادي از آنها را به شما معرفي ميكند.

 

بازار آراستا استانبول

بازار آرستا Arasta Bazaar در پشت مسجد آبي قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خريد در اين محل در مقايسه با بازار بزرگ بسيار ناچيز است.شما مي توانيد انواع قاليچه، دستمال كاغذي، كالاهاي نخي دستباف، جواهرات، نقاشيهاي تزئيني، كوسن هاي مختلف را با قيمت هاي كمي بالاتر از بازار بزرگ در اين بازار پيدا كنيد البته ممكن است احساس كنيد كه مغازه داران در مقايسه با بازار بزرگ به شما تخفيف نميدهند.

از فروشگاه مشهور ايزنيك كلاسيك بازديد كنيد كه سراميكهاي به سبك سنتي را به طراحهاي جديد و معاصر كه هنر منطقه آناتولي ميباشد را به فروش مي رساند. همه مردم محلي و گردشگران قيمت تور ارزان استانبول  از اين فروشگاه كه در قلب بازار آرستا قرار دارد ديدن و خريد ميكنند.

تعدادي از افراد نيز به حمام جنيفر علاقه مند ميشوند و منسوجات توليد شده كه از مواد طبيعي تهيه شده را مي خرند. محصولاتي مانند دستمال توالت و حوله حمام تركي كه توسط مسلمانان تركيه ساخته شده است.

 

بازار ادويه استانبول
بازار ادويه يك چهارم بازار بزرگ است و براي خريد كردن گشت زدن انتخاب خوبي است و به راحتي ميتوانيد جنس مورد نظر خود را در آن پيدا كنيد. اين بازار در نزديكي مسجد جديد قرار دارد. در بازار قدم گشتي زده و بسته هاي هاي ادويه جات، چاي ها، روغن ها، گياهي و دانه ها را مشاهده كنيد.

 سعي كنيد خيابان پشتي بازار را هم كشف كنيد. در امتداد خيابان Hasicilar راه برويد و خليج شاخ طلايي را ببينيد. از مغازه هاي گلدان و كاسه هاي سفالي، لوازم التحرير، لوازم كودك، لباس و پارچه، لوازم الكترونيك، محصولات زيبايي و اسباب بازي اين محل در تور لحظه آخري استانبول ميتوانيد ديدن كنيد.

 

بازار عتيقه فروشي فريكوي استانبول
بازار عتيقه فروشي فريكوي Feriköy Antique Market كه در روزهاي يكشنبه برپا ميشود در آن بيش از 200 دستفروش اجناس قديمي و عتيقه از دوران عثماني تا جواهرات اروپايي قديمي را به فروش ميرسانند. شما مي توانيد كالاهاي مانند سكه هاي قديمي، ظروف چيني، راديوها و دوربين هاي قديمي را در اين محل پيدا كنيد.
 همچنين ميتوانيد نگاهي به اقلام نوستالژيك در اين محل بيندازيد از جمله فيلم هاي ويدوئي، پوسترها، كتاب ها و حتي اشيايي از دوران جنگ. بررسي اين بازار يك راه واقعا سرگرم كننده براي وقت گذراني در يك بعدازظهر يكشنبه در محله شيشلي در تور استانبول تابستان 98 است. با 20 دقيقه پياده روي از ايستگاه مترو Osmanbey به اين  بازار كه در منطقه بومونتي قرار دارد ميرسيد. براي سفر كردن به اين شهر ديدني نرخ بليط هواپيما استانبول را از الفباي سفر بخواهيد.

بازار ارگانيك فريكوي
اين بازار در روزهاي شنبه در محل بازار عتيقه فروشي فريكوي برپا ميشود. تازه ترين محصولات ارگانيك از جمله عدس، آرد، نوشيدني، تخم مرغ و پنير را در اين بازار ميتوانيد خريداري كنيد. شما همچنين مي توانيد محصولات شوينده ارگانيك را كه در سوپر ماركتهاي استانبول پيدا نمي شود را نيز  در اين مكان تهيه كنيد.
 قيمت هاي اين بازار كمي پايين تر از ساير فروشگاهها و سوپر ماركت هاي عمده فروش هستند. براي خريد محصول سالم و طبيعي و به صرفه اين بازار بهترين انتخاب است.

بازار ارگانيك فريكوي 

 

سالي بازار كاديكوي استانبول

3شنبه بازار سالي كه در منطقه كاديكوي Kadıköy Salı Bazaar قرار دارد و يك بازار بزرگ در سمت آسيايي در استانبول است برپا ميشود. اين بازار به عنوان يك نسخه بزرگتر از بازارهاي محله هفتگي است كه در اطراف شهر برگزار مي شود،  در اين بازار همه چي از جمله تخم مرغ هاي تازه را ميتوانيد بخريد.

در اين بازار محلي ميتوانيد غذاهاي خياباني مانند كباب تركي يا ساندويچ ماهي را بخوريد. اين بازار اخيرا به محل جديدي انتقال پيدا كرده و در مقابل ايستگاه مترو Göztepe برپا مي شود. در داخل ايستگاه علامت هايي وجود دارد كه شما را به سمت بازار سالي هدايت ميكنند. الفباي سفر براي رزرو هتل هاي استانبول شما را راهنمايي ميكند.

 

 
بازار Sahaflar Çarşısı استانبول
عاشقان كتاب حتما بايد براي خريد كردن زماني را به كشف كردن اين بازار قديمي اختصاص دهند. اين بازار كتاب بين مسجد بايزيد و بازار بزرگ قرار دارد.بازار كتاب Sahaflar Çarşısı براي خريد انواع كتابها و مجله هاي قديمي دوران عثماني و دست نوشته هاي تركي نسخه هاي قرآني و كتاب هاي طرز تهيه قهوه تركي انتخاب بسيار مناسبي است. با اينكه متاسفانه تعداد افراد كتابخوان زياد نيست ولي همچنان در اين بازار كتاب و نقاشي و قلم هاي خوش نويسي و نقشه ميتوانيد پيدا كنيد.
 
     
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۸:۴۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :