الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

نمي توان در مورد موسيقي صحبت كرد و ناخودآگاه موسيقي كشور آذربايجان و رقص هاي زيباي مردمانش را به ياد نياورد، مردم آذربايجان علاقه بسيار زيادي به موسيقي، رقص و پايكوبي دارند به همين دليل كشور آذربايجان در ايام مختلف ميزبان فستيوال ها و رويدادهايي براي موسيقي است اما در اين مقاله قصد داريم به معرفي فستيوال جاز كه هر ساله از چهاردهم الي بيست و هشتم ماه اكتبر (مهر ماه – آبان ماه) در شهر باكو برگذار مي شود بپردازيم. در تور آذربايجان شهر باكو سرشار از صداي زيبا و گوشنواز موسيقي جاز كه توسط شناخته شده ترين نوازنده هاي بين الملي موسيقي جاز نواخته مي شوند است.

 

فستيوال موسيقي جاز در سال 2005 توسط وزارت فرهنگ و گردشگري كشور آذربايجان راه اندازي شد و امروزه اين فستيوال يكي از بزرگترين رويدادهاي كشور آذربايجان در دهه هاي اخير بوده است و به عنوان يكي از جاذبه هاي باكو آذربايجان توريست هاي بي شماري را به سمت خود جذب مي كند. فستيوال جاز باكو داراي 4 جايگاه براي اجراي كنسرت در فضاي باز مي باشد. اين فستيوال داراي برنامه هايي از قبيل: برنامه هاي آموزشي (سمينارها و دوره هاي تخصصي موسيقي جاز)، مسابقه (بهترين نوازنده و خواننده جاز)، برنامه هايي براي كودكان، نمايشگاه عكس و اجراهاي زنده از بهترين نوازندگان موسيقي جاز در سراسر دنيا مي باشد، اگر چه كه قدمت ريشه هاي موسيقي جاز تا اوايل قرن بيستم ميلادي ميرسد اما خيلي سريع توانست خود را به آذربايجان برساند و به عنوان جذابترين سبك موسيقي در باكو آذربايجان شناخته شود. در دهه هاي 40 تا 50 ميلادي كه اتحاد جماهير شوروي بر سر قدرت بود به شدت موسيقي جاز را ممنوع اعلام كرده بود و نوازندگان موسيقي جاز زنداني ميشدند اما با تمام اين سختي ها موسيقي جاز به راه خود ادامه داد و محبوبيت بيشتري نزد مردم پيداكرد.

در دهه هفتاد ميلادي شهر باكو به نام "قطب موسيقي جاز" شناخته ميشد  و دليل اين امر تركيب موسيقي جاز با موسيقي قومي باكو بود كه به نام جاز-موغام (Jazz-Mugham) شناخته شد و طرفداران بسياري در سراسر جهان پيدا كرد. جشنواره موسيقي جاز باكو براي مردم شهر باكو بسيار با اهميت است چرا كه مردم باكو مي توانند آداب و رسوم خود با موسيقي جاز را به مردمي كه از سراسر دنيا به باكو آمده اند نشان دهند. فستيوال جاز باكو 2018 ميزبان نوازندگاني از 12 كشور خواهد بود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تورهاي آذربايجان و بليط هواپيما به آدربايجان به وب سايت www.alefbatour.com مراجعه فرماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۲۹:۵۵ ] [ admin ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :