الفباي سفر
تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

استانبول شهري پر جنب و جوش و پارادوكسي است كه هر توريستي را مجذوب خود مي كند. از زيبايي هاي بُسفر گرفته تا بقاياي امپراطوري بيزانس، غذاهاي خوش طعم و جمعيت جوان و پويا. همراه با الفباي سفر قبل از رزرو بليط هواپيما استانبول ،برخي از دلايل سفر به استانبول را بررسي مي كنيم.

 

1-آثار به جاي مانده از عثمانيان

نمي توانيد با تور استانبول پاييز 97 سفر كنيد بدون اينكه آثار گذشته غني اش را مشاهده نكنيد، به ويژه بقاياي قابل توجه از امپراتوري عثماني مانند كاخ توپكاپي و كاخ دولما باغچه. مكانهايي كه انگار با ماشين زمان به دوران گذشته در سلسه عثمانيان سفر مي كنيد، زماني كه حكومت قدرتمند عثماني فرمانروايي مي كرد كه آثار تاريخي شاهكار با معماري بي نظير آن اكنون در استانبول به جاي مانده است.

 

 

 

 

2-غذاهاي خوشمزه و لذيذ

تركيه غذاهاي مختلف با دستور العمل هاي گوناگون براي طبخ در هر يك از مناطق خود را دارد ولي در استانبول است كه در آن همه غذاهاي خوش عطر و خوشمزه در يك جا جمع شده اند. از غذاي خياباني تا آشپز خانه هاي لوكس و مجلل را در اين شهر خواهيد يافت. شما به معناي واقعي كلمه، علاوه بر هر نوع غذاي تركي، محلي و سنتي، انواع غذاهاي بين المللي را  باطعم و مزه بي نظير در استانبول پيدا خواهيد كرد.

 

 

 

 

3-خوراكي هاي جوروارجور بازارچه ها

تقريبا در تمامي محله هاي استانبول، بازارهاي هفتگي برپا مي شود. به غير از بازار ادويه كه در منطقه فاتح قرار دارد، در همه بازارها هر كالاي كه تصورش را مي كنيد پيدا خواهيد كرد. محصولات و غذاهاي تازه كه از روستاها مي آيند، شيريني هاي تركي، انواع بي شماري از پنير و زيتون و بسياري ديگر از خوراكي ها و تنقلات رنگارنگ و خوشمزه بازارهاي استانبول شما را مشتاق به رفتن و گشتن در اين بازارچه هاي محلي كه از هيجان انگيزترين جاذبه هاي گردشگري استانبول مي باشند مي كنند.

 

 

 

 

4-موزه ها و گالري هاي هنري

استانبول داراي مهمترين گالري هاي هنري و موزه هاي تركيه است كه نه تنها آثار تاريخي شگفت انگيز تركيه را نمايش مي دهد، بلكه نمايشگاه هايي از آثار هنرمندان مشهور محلي و بين المللي را نيز در معرض نمايش قرار داده است. زماني را نيز براي بازديد از دو موزه كمتر شناخته شده استانبول اختصاص دهيد، موزه اي كه آثار هنري برخي از مهمترين هنرمندان جهان را به نمايش گذاشته است، موزه ساكيپ سابانجي  Sakıp Sabancı  و موزه پرا Pera Museum

 

 

 

 

5-عتيقه هاي ارزشمند و زيبا

در استانبول با داشتن تاريخ بسيارغني، تعداد زيادي عتيقه فروشي وجود دارد كه يك جايي رويايي براي علاقه مندان به اشياي قيمتي مي باشد. در منطقه Çukurcuma  استانبول تعداد بسياري مغازه عتيقه فروشي وجود دارد. موزه معصوميت استانبول Museum of Innocence كه ( طبق يك رمان ساخته شده) نيز يك موزه فوق العاده است.

 

 

 

 

6-بناهاي به يادگار مانده از امپراطوري بيزانس

به غير از بناهاي تاريخي كه با معماري امپراتوري عثماني در سراسر استانبول وجود دارند، شما نيز بقاياي قابل توجه از امپراتوري بيزانس را خواهيد يافت. از كليساي چورا تا مسجد اياصوفيه، در بسياري از نقاط استانبول آثار پرقدمت و كم نظيري از امپراطوري رم شرقي نيز قابل مشاهده است.

 

 

 

 

7-آثار تاريخي كمتر شناخته شده

در استانبول هميشه چيز جديدي براي كشف كردن وجود دارد و همين ويژگي، اين شهر را بسيار تحسين برانگيز كرده است. در سفرتان حتما از كاخ توپكاپي بازديد كرده ايد اما آيا در مورد كاخ كوچوك سو Küçüksu Palace كه مربوط به دوران عثمانيان است و در قسمت آسيايي استانبول قرار دارد نيز چيزي شنيده ايد؟ و يا ديوارهاي شهر استانبول كه به ديوارهاي قسطنطنيه شهرت دارند City’s former land walls كه يادگار دوران امپراطوي بيزانس است؟؟ اين بقاياي تاريخي استانبول نيز از ديگر آثار كمتر شناخته شده اين شهر هستند.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۷:۵۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :